16 September 2009

puasa dan raya...

apa makna puasa dan raya bagi korang???ish..da dekat nak raya baru nak tanya pasal benda2 camni kan..hehe..neway,time puasa kena banyak sangat bersabar kan???sabar dari segala segi la..xley makan,xley mencarut,xley mengumpat,mengata n bla bla bla...tapi berapa banyak orang je yang berjaya tahan diri mereka daripada semua 2..

n aku juga,memang kadang2 x boleh bersabar..banyak benda yang datang menguji aku tambah2 time bulan puasa ni..huhuh..tapi,sedar x sedar tinggal lagi 3 hari je nak puasa...yeayyyyy..jadi mari kita bercakap tentang rayaaaaaa...heheh..eh,tapi sebelum 2,nak cerita,semalam berbuka kat rumah nisa...yang paling pentingnya,makanan berbuka semuanya disediakan oleh kami sendiri tau..kari ayam,tomyam,sambal ikan bilis dengan petai,jus tembikai,air oren,kek batik n agar2..ha,makanan 2 punya la banyak..tapi disebabkan tuan rumah sangat la baik hati,makanan yang sudah banyak 2 bertambah2 jadi banyak..ish2..da macam wat kenduri kawin untuk nisa plak..ehehe...btw,tanx kepada nisa n family sebab sudi ajak kami2 ni g rumah yekkk...siap dapat duet raya lagi even puasa x abis lagi..seronoknya..rasa x nak balik je semalam..huhuh..

okla..stop cerita pasal 2..sebab kalo nak cerita sehabis detail,sah2 la post ni jadi berjela2 panjangnya..

jom cerita pasal raya yang bakal berkunjung tiba x lama lagi..tinggal 3hari je lagi..besnyaaa...x saba nak rayaaaa..yang paling penting,x saba nak dapat duet raya..ada orang kate,da besar2 ni pon x malu lagi nak duet rye..ish..peduli la apa orang nak kata..yang penting,aku suka gile kalo bab orang bagi duet ni..huhu...harap2 raya kali ni dapat duet raya banyak2...heheh..

baju raya aku plak berpasang2 da siapnya...mane la x jadi berpasang2 kan,sebab kalo balik rumah je,ada je kain yang aku beli untuk bagi mak jahit..kalo korang nak tau,baju aku sume dijahit oleh mak aku yang sangat la baik hati dan pandai menjahit..malangnya,ilmu yang mak aku ada 2,belum turun2 lagi kat aku..ish2..mak aku selalu pesan,blaja menjahit sume,tapi aku selalu je jawab camni kat mak aku.."alaaa,apa susah mak..kedai jahit 2 berlambak2..anta je la kat kedai..mak pon xyah penat2 jahit"..guna mesin jahit pon aku x reti tau..huhu..tapi kalo bab jahit manik2 kat baju 2 aku suka la..walaupon lambat baju 2 siap..hahah..

tapi bila difikir2kan balik,aku lagi rela mak aku yang jahit baju aku..sebabnya hanya dia je tau cane nak puaskan hati anak dia ni..macam ada kuasa magik je kan...sayanggg makkk...

erm,rasa cam x adil plak kalo cerita pasal mak aku je kan..hehe..ayah aku pon x kurang hebatnya..dia memang la x reti menjahit sume..tapi hebatnya bila bagi duet untuk beli baju raya..yeayyy..tapi bila da besar2 ni,aku beli baju sume xde la tunggu time raya jek..memang sepanjang tahun beli baju..ish2..menghabiskan duit mak ayah aku je kan..nasib baik dorang leh bersabar lagi dengan aku..kalo x,mesti korang bley jumpa aku kat tepi2 jalan mengegeh minta duit..hehe...

aku x sabar nak balik rumah ni..rindu sangat kat mereka2 sume....

so,selamat hari raya kepada korang semua...sori banyak2 kalo aku ada tersakitkan hati korang ke,teramik duit korang ke,ter apa2 je la..maafkan daku yekkk..


p/s:aku balik sok..yeayyy..



saya sayang kamu yang baca blog saya

No comments:

Post a Comment