12 September 2009

abang2 posmen yang macho...

ya tuhan...or dlm bahasa omputihnye camni..oh my god...kepada peminat2 blog aku ni..ada peminat ke??ntah..xtau..maaf la yek kerana x update blog selama setahun..sibuk membuat persiapan raya la katakan..kuih raya,baju raya,kasut raya,gigi raya..eh,gigi ni ori lagik..=p

life getting so bored...tiada benda yang best pon berlaku untuk diberitahu kepada kamu semua..

hehe...kad raya for my family da sampai...lajunya abang2 posmen yang macho deliver kad 2..x sampai 2 ari jek..lebih kurang sama cam pos laju da...hehe...malu aku bila tau kad raya da sampai..umur da 22tahun ni,baru la nak anta kad raya tau.sebelum2 ni x dapat petunjuk lagik kot(ini kata2 tipu,bohong dan dusta)..

dulu,masa zaman2 sekolah dulu..masa kat asrama dulu la..aku beli kad gergasi okey untuk mereka2 di rumah 2..jangan bayangkan kad yang berbentuk seperti gergasi tetapi bayangkan kad yang berbau seperti gergasi..so,nak dijadikan cerita,dulu masa kat asrama 2,pos ofisnya sangat la jauh..n nak outing pon bukannya boleh selalu..tapi kalo nak fly macam budak2 jahat itu,tiap2 ari pon boleh..erm..so,aku pon mintak tolong rum8 aku untuk tolong poskan kad 2..bayangkan la..rum8 aku 2 pos dari selangor sebabnya dia memang dok selangor n masa nak pos 2,memang da dekat nak raya la..yela..cuti raya mula pon da dekat2 nak raya..

dari selangor nak ke perak 2,memang la sangat jauh okey..so,abang2 posmen yang macho mesti x larat nak deliver kad aku 2 dalam masa yang singkat..mungkin disebabkan salah satu faktornya,kad 2 berat macam gergasi kot..erm,jadi,kad raya 2 memang sampai lambat n aku pon da dapat duet raya time 2 okey..hehehe..tapi yang besnya,disebabkan kad 2 lambat sampai dan sepanjang tempoh kad raya 2 nak sampai ke umah,memang aku rasa malu yang teramat2 sangat sebab anta kad raya kat family ku itu..hohoh..xtau la nape malu..maybe disebabkan banyak sangat ayat jiwang dalam kad 2..

dannnnnnnn..bila kad raya itu sampai di rumah,aku pon terus berlari2 mengejar abang posmen yang macho itu untuk mintak duet raya..

disebabkan aku yang amik kad raya itu dari posmen,maka aku pon terus simpan kad 2 dalam almari..malu okey..sehingga ke hari ni,mak n abah aku memang x dapat baca kad gergasi aku 2 kecuali adik bongsu aku yang terjumpa kad 2 dengan secara sengajanya...tapi skang ni,aku pon xtau kad 2 ade lagi ke x....



p/s:kad raya aku bagi untuk family aku 2 sangat cantik walaupon x sebesar gergasi..




saya sayang kamu yang baca blog saya

3 comments:

  1. weh ko xnk cdt name aku ke tlg ko pos kad tu?
    hehehehehehehehehe*winkwink*

    ReplyDelete
  2. hehe..lupe plak nk sebut nme ko ek..haha..jasamu diknang...=)

    ReplyDelete