05 September 2009

aku....part 2

mmm..tadi masa main fb,disebabkan aku sangat la bosan sebab xde orang nak layan aku melalak,so aku pon jawab la kuiz2 yang ada dalam fb 2..ish2..ada 1 kuiz 2,pasal 'budak kategori apakah anda masa kecik2'..aku pon sangat la teruja menjawab kuiz 2..n rsltnya ialah..........jeng jeng jeng...budak kuat melalak..adehhhhh..memang terkena la plak..

then,aku teringat cerita yang mak aku penah tercerita kat aku masa zaman aku muda2 dulu..ececeh..kejadian 2 berlaku kat supemaket..tapi x igtla supemaket mana..ke dekat maket je??dulu da ada ke supe2 maket ni??ntah la..mak aku xde la plak cerita lokasi kejadian 2..

alkisahnya,masa 2 kalo x silap aku la..family aku dengan family paklong aku g berjalan2 kat supemaket 2..cadangnya nak belikan aku baju,kasut,bag..eh,perasan la plak macam la aku ni penting sangat padahal aku yang terkedek2 sambil melalak nak ikot dorang 2..so,nak dijadikan cerita,aku berkenan la kat sorang mamat kat supemaket 2..so,aku mintak la mak aku belikan aku mamat 2..gatal gila ko ni dila..kecik2 da pandai usha2 mamat...masa 2 umo aku baru 2 tahun kot..ke da besa skit??ntah la..x ingat..

sebenarnya,aku x ingat la apa yang aku dok berkenankan sangat kat supemaket 2..x tanya plak kat mak aku sebab aku malu bila tau cerita time2 aku kecik 2..so,dipendekkan cerita,mak ayah aku pon berjalan2 wat dunno kat aku yang tengah merengek2 nak benda 2..aku pon apa lagi..bila da tengok xde sape nak layan aku 2..aku pon mula la terpk nak wat aksi macam dalam filem hindustan 2..1,2,3 action....aku pon stat berguling2 dalam supemaket 2 kiri dan ke kanan dan wat sedikit aksi macam orang hilang anak..adeh...malunya mak ayah aku masa 2 nak ngaku aku ni anak dorang..sebabnya,masa aku wat aksi 2,aku tambahkan skit kesan efek khas untuk jadikan kejadian 2 lebih menarik..nak tau apa yang aku tambahkan 2??aku tambah garam,gula..eh,bukan..aku malu nak cerita sebenarnya..tapi aku cerita je la ek..mak aku cakap,aku berguling2 sambil cuba membuka baju..eh,bia betol aku macam 2??adeh...xtau malu betol..tapi,nasib baik la kejadian 2 berlaku masa aku umo setahun jagung jek....so,aku xde la malu sangat time 2..ish2..bila da besar2 ni n tau plak cite 2,baru la aku rasa malu gila..adeh...

bila difikir-fikir balik,besnya time kecik2 dulu kan..xde la susah2 nak pk psl hal hidup ni..huhu


p/s:skang ni aku da baik kalo g supemaket ngn mak ayah aku..kalo ditanya,nak beli pape ke,konfirm aku akan menolak....eh,2 kalo dalam mimpi laaa..



saya sayang kamu yang baca blog saya



7 comments:

  1. ahahaha...guling2..comelnye..
    seb bek parent u xtgl je u kt c2.

    ReplyDelete
  2. sbb i ni ank ksygan dorg..xkn la dorg nk tglkn i yg cmel 2 kt supemaket 2..

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. ish2..bowl dgn ooh-hai 2 da gile..hahah

    ReplyDelete
  5. haha aku wat kuiz nih gak, dan macam betul je ape yg aku dpt. kanak2 yg kurang perhatian/kasih sayang. khokhokho

    ReplyDelete