10 October 2009

aku...part 5..

Abah bgtau ari 2,along dapat posting sabah..sangat terkejut even da tau memang itu yang akan berlaku..memang along yang minta dapat sabah n tercapai jugak hasrat dia 2..aku pon pelik nape abang aku 2 beria sangat nak mengajar ke sabah 2..yela,memang la bagus sebab sanggup mengajar kat pedalaman 2,majukan budak2 kat sana 2..bakal2 cikgu skang,bape ramai la yang sanggup menyahut seruan untuk ke sabah sarawak 2??even aku pon x sanggup..

Maybe sebab abang aku memang betul2 berminat dengan seruan untuk mengajar kat pedalaman2..jadi cikgu yang bagus...or maybe sebab nak kenal dengan dunia lain..eh,kalo nak kenal dunia lain,patutnya bukan ke sabah..ke dunia bunian ke..

Or maybe sebab dia mintak posting kat sabah 2 sebagai salah satu cara untuk tunjukkan dia nak protest kat abah 2..yela,aku faham ape perasaan abang aku bila kena ikut cakap abah untuk buat benda yang die sangat x suka..ntah la..die jadi cikgu ni pon sebab kena ikut cakap ayah aku..bayangkan la,abang aku memang minat sangat2 nak jadi doktor,tapi disebabkan ayah aku bantah,terpaksa la dia redha jadi cikgu macam yang ayah aku nak..2 pon mak aku la yang pujuk dia terima je belajar kat upsi ni...erm..bila da da dapat ijazah plak,die nak sambung wat master..tapi ayah aku x bagi..apa kata ayah aku 2,sume orang kena ikut..tak boleh nak bantah2..sume kata2 dia muktamad...ntah la..hanya abang aku je yang tau nape die nak sangat pilih tempat yang jauh 2..aku sebagai adik dia mane la berani nak tanya benda 2 sume kat abang aku..

Btw to abang aku,hope dia sedar yang mak abah aku la orang yang paling sedih bila dia mintak posting jauh2 2..yela,jauh dari family..lagi2 anak sulung..yang sangat la sedih pastinya la mak aku..aku ada tanya dulu kat mak aku,dia x kisah ke abang aku 2 mintak posting kat sabah 2..n then mak aku jawab(dengan gaya redha),’along x sayang mak,sebab 2 die mintak jauh2’...bila aku dengar mak aku cakap cam 2,mestila aku sangat sedih...lagi2 la mak aku..mesti sedih sangat..ni plak,dah konpem abang aku posting ke sabah..sian mak,mesti sedih sangat2..

Tapi pape pon,benda 2 tak boleh diubah..kena terima la cane pon...harap2 mak x sedih sangat..kalo mak sedih,aku lagi la super duper sedih...huhu...

p/s:mak,dont wory..akak xkan mintak posting jauh2..mesti isi borang 2 mintak negeri yang sangat la dekat dengan mak..

saya sayang kamu yang baca blog saya

No comments:

Post a Comment