22 March 2010

susahnya jadi cikgu ni..

susah sangat nak jadi cikgu yang pandai tackle anak murid ni..dah macam2 strategi aku guna untuk kelas 2A4 tu,tapi semua tak menjadi..hari ni berlaku lagi hari yang malang bila masuk kelas tu..aku punya la semangat nak mengajar..yela kan,baru abis cuti sekolah..so memang semangat berkobar2 nak jumpa students semua..

tapi nak dijadikan cerita masa kelas tadi,aku punya la mengajar pong pang pong pang kat depan,dorang leh wat donno..bila tanya,mula la cakap tak tahu sume..cane nak tau if cikgu aja pon taknak tumpu..haish.adakah aku cikgu yang lemah??budak2 tu sume memang datang sekolah sebab suka2 jek..bayangkan la buku tak bawak..even pen pon takde..tadi aku tanya sorang budak 2,nape tak salin ape saya tulis?dia leh jawab pen takde..aku ape lagi..campak marker pen kat die soh die tulis..tapi die pon leh wat taktau je bila aku naik angin 2..siap nak tulis pakai marker pen yang aku bagi 2..haish..lagi 1,bila aku tanya macam mana nak wat untuk selesaikan soalan aku bagi tu,budak 2 leh jawab,wat bodoh je la..mane aku tak sakit hati..leh kurang ajar dengan aku..so aku jawab balik,tak payah nak buat bodoh,kamu da memang bodoh pon..eeeeeeeeeeeeee...

i hate myself sebab cakap kat budak2 tu macam tu..tapi aku memang tak tahan..dorang tak pernah nak appreciate aku walaupun aku da sebulan ajar dorg..ntah la,tak tau nak pakai strategi apa lagi..harap2 dorang leh sedar satu hari nanti..aku cuma nak tolong dorang bagi jadi orang yang berguna..tapi kalau da memang dorang taknak tolong diri sendiri,so takde guna if aku nak tolong dorang kan..

but anyway,dua kelas lain yang aku ajar semua tak bagi aku masalah..cuma yang kelas form 2 tu je..dapat kelas yang second last kan..memang susah sangat nak bentuk dorang supaya jadi ORANG!

arghhhhhhhhhhh,sabar tetap kena sabar kan..takpelah..ada lebih kurang sebulan lebih je lagi..so,bersabarlah ye cikgu dila...

saya sayang kamu yang baca blog saya

4 comments:

  1. ya allah..sian nye ko..tabah la dila...baru skg kte tau perasaan n tekanan cikgu kn?tahniah utk ko sbb jd cikgu!bangga aku!:)

    ReplyDelete
  2. huhuhuhu..tenkiu2!!2la..mmg payah jd ckgu ni.. byak gile cabaran nak didik anak bangsa ni..huhuhu..tenkiu again!!

    ReplyDelete
  3. hey dude.. giler ah.. sedey aku dengar story ko.. but cube try... if class hujung2 nie.. kita jgn letak tinggi sangat level diorang.. cube kite jadi macam diorang... we be the student... insyaallah.. pandangan saja...

    ReplyDelete
  4. eh2..ak x pnah letal level yg tggi kt dorg 2..tp mslhnye basic dorg sgtlah lemah..even tambah tolak pon tak mahir lagi..so cne nak truskan ke f2??ptotnye dorg kne skolah rndah balik.haish.bile aku tanye 0-2 dpt bpe,dorg leh jwb,x boleh cikgu..errr..ak rse nk kuarkan jntung time 2.haih.

    ReplyDelete